وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در بازديد از گروه سايپا: طراحي چند مدل جديد خودرو در سايپا اميدواركننده است/ مديريت سايپا به توان داخلي باور دارد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در بازديد از گروه سايپا: طراحي چند مدل جديد خودرو در سايپا اميدواركننده است/ مديريت سايپا به توان داخلي باور دارد
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در بازديد از خطوط تولید و مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو گروه خودروسازی سایپا گفت: خطوط توليد سايپا به‌صورت پويا مشغول فعاليت است كه بيانگر توان اين خودروساز در بي‌اثرساختن تحريم‌ها است.
‏‎سليماني مدیرعامل گروه سایپا: چندين قطعه مهم و پيچيده خودرو با همكاري صنايع دفاع بومي‌سازي شده است.

‏‎به گزارش پارس خودرو به نقل از سايپانيوز؛ اميرسرتيپ امير حاتمي در اين بازديد افزود: دشمن تلاش كرده با ايجاد محدوديت، جلوي جريان توليد در كشور را بگيرد و صنايع را به تعطيلي بكشاند اما امروز حركت توليدي و توسعه‌اي در سايپا نشان مي‌دهد اين محدوديت‌ها و موانع راه به جايي نخواهند برد.

‏‎وي به وجود باور به توان و ظرفيت داخلي در مديريت ارشد سايپا هم اشاره كرد و گفت: خوشبختانه تيم كاري خلاق، مبتكر و متعهدی در سايپا مشغول فعاليت شده‌اند و توانسته‌اند نياز بخش زيادي از جامعه را تأمين كنند.

‏‎وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه تصريح كرد: ماهيت توليد خودرو همچون ديگر بخش‌هاي توليدي در كشور، مبارزه و مقابله با محدوديت‌ها و موانع ايجاد شده از سوي دشمنان و بدخواهان ملت ايران است كه سايپا در اين عرصه فعاليت و پويايي ويژه‌اي دارد.

‏‎وي با بيان اين‌كه وزارت دفاع اولويت خود را پويايي و توليد در بخش‌ خصوصي و شركت‌هاي دانش‌بنيان مي‌داند، درخصوص نحوه همكاري اين وزارت‌خانه با صنعت خودرو هم گفت: وزارت دفاع خود را پشتيبان و نيروي قابل اتكاي صنعت خودرو ملي در برابر فشارها و محدوديت‌هاي حداكثري دشمنان مي‌داند.

‏‎امير حاتمي همچنين پس از بازديد از خودروهای جدید، پلت‌فرم‌های اختصاصی سایپا و بخش‌هاي مطالعاتي مركز تحقيقات و نوآوري صنايع خودرو سايپا هم گفت: پروژه‌هاي بسيار خوبي در زمينه طراحي پلت‌فرم و خودروهاي جديد توسط مهندسان و محققان جوان ايراني انجام شده که من به‌عنوان يك ايراني به پويايي و نشاط اين مركز افتخار كردم.

‏‎وي به آمادگي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح براي همكاري با صنعت خودرو در زمينه طراحي و ساخت قطعات پیشرفته و پشتیبانی از این صنعت در برابر تحریم‌های ظالمانه اشاره كرد و گفت: صنايع دفاعي كشور آماده است تا هرگونه نياز صنعت خودرو را در اين عرصه با استفاده از ظرفيت‌هاي خود پاسخ دهد.

‏‎وي افزود: سايپا نيز همچون مجموعه صنايع دفاعي در مسير رونق توليد و استفاده از توان دروني و ظرفيت‌هاي بومي قرار دارد.

همچنين سيدجواد سليماني، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا نيز در اين بازديد گفت: خوشبختانه صنايع دفاعي پشتوانه و اتكاي محكمي براي صنعت خودرو محسوب شده و سايپا قصد دارد علاوه بر همكاري‌هاي قبلي، از ظرفيت‌هاي وزارت دفاع بيش از گذشته استفاده كند.

وي تأكيد كرد: قصد داريم با همكاري صنايع دفاع، پروژه ملي بومي‌سازي قطعات خودرو را كه با اجراي آن تاكنون توانسته‌ايم ۵۳ قطعه را داخلي‌سازي كنيم، با جديت بيشتر ادامه داده و قطعات بيشتري را با كمك اين صنايع، داخلی‌سازي كنيم.

سليماني با بيان اين‌كه چندين قطعه مهم و پيچيده خودرو با همكاري صنايع دفاع بومي‌سازي شده است گفت: در محصولات آينده نيز كه به‌زودي به بازار عرضه خواهند شد از اين توانمندي بهره خواهيم برد.

گفتني است در حاشيه اين بازديد سند تفاهم با موضوع كمك و پشتيباني وزارت دفاع از صنعت خودرو، تعميق بومي‌سازي قطعات و توسعه همكاري ميان گروه خودروسازي سايپا و معاونت امور صنعتي و تحقيقاتي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح به امضا طرفین رسيد.

news.parskhodro.ir 27636 امتیاز به خبر :