مراسم یادواره شهدای گروه خودروسازی سایپا برگزار شد

مراسم یادواره شهدای گروه خودروسازی سایپا برگزار شد

مراسم یادواره شهدای گروه خودروسازی سایپا با حضور آیت الله كاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه سایپا، خانواده شهدای گروه، جانبازان، ایثارگران و جمعی از مدیران ارشد و مدیران عامل شركت ¬های گروه خودروسازی سایپا در شركت پارس خودرو برگزار شد.          

به گزارش روابط عمومی، در این مراسم آیت الله كاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به حضور خانواده های شهدا كه بر نورانیت این مراسم افزودند و قدردانی از دست اندركاران این یادواره كه باعث خشنودی شهدا خواهد شد، گفت: كار سنگرنشینان تولید ادای دین به شهدا است و برای حفظ عزت، استقلال و اسلامیت كه به بركت خون شهدا نصیب شان شده است در كارشان كم نمی گذارند.

او افزود: كسی كه كار می كند و خودش را در سنگر كار به مشقت و زحمت می اندازد تا مایه سرافرازی عائله خود باشد او هم در جبهه و در كنار شهید است، او هم رزمنده و غیرتمند است و چنانچه كسی فقط به عائله خودش فكر نكند بلكه همه مردم را عائله خدا بداند و برای حفظ عائله خانه ای به بزرگی ایران تلاش كند قطعاً سربلند خواهد بود.

امام جمعه موقت تهران تصریح كرد: برای اعتلای ملت و سربلندی این مملكت در هر عرصه ای كه فعالیت می كنیم آنجا را جبهه بدانیم و هر كاری كه مربوط به اقتدار، آبرو و آسایش مردم این كشور می شود آن كار را جهاد تلقی كنیم.

او با اشاره به اینكه كار و فعالیت در عرصه تولید را مبارزه با دشمن تلقی كنیم و بهترین سلاحی كه دشمن را از پا در می آورد خودكفایی كشور، آرامش مردم و امیددادن به نسل آینده است، گفت: ایجاد امید و نشاط به كار تولیدكنندگان و همه كسانی كه با فعالیت شان برای كشور امتیاز كسب می شود، بستگی دارد و نباید در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عقب بمانیم.

آیت الله صدیقی اظهار كرد: وقتی كه مشغول به كار هستید و اعتبار این مملكت را با تولید خودتان حفظ و نیاز كشور را از داخل برآورده می كنید، شما عزت به دست می آورید و قطعاً شهدا در كنار شما حضور دارند، شاهدند و می بینند كه شما در كارتان چقدر مروت، جوانمردی و غیرت نشان می دهید تا مردم از این مشكلات رهایی پیدا كنند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: جنگ نظامی 8 سال بود ولی جنگ اقتصادی در 44 سال پس از انقلاب لحظه ای توقف نداشته است، جنگ فرهنگی و شناختی جنگ با ایمان و حجاب است و دشمنان با مقدسات، حرم امام رضا (ع) و حرم سیدالشهدا (ع) جنگ دارند.

او افزود: در جنگ اقتصادی شما سربازان امام زمان (عج) هستید و امروز با كار شما همان عشقی كه شهید حججی ها و شهید سلیمانی ها در آن جبهه به وجود آوردند در جبهه اقتصادی هم به وجود آوردید.

صدیقی گفت: جنگ امروز جنگ با یاس، افسردگی، ناامیدی، جنگ با دوقطبی كردن جامعه و جنگ با بیكاری، بی عفتی و بی غیرتی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینكه گزارش مدیرعامل سایپا امیدواركننده بود خطاب به تولیدكنندگان در گروه سایپا گفت: همه شما با كار و تلاش تان با آمریكا و دشمنان می جنگید و شما را سربازان امام زمان (عج) می دانم، پس نیت تان را خدایی كنید و شهیدان را در كنار خودتان ناظر و حاضر ببینید. همچنین قدر بازماندگان شهدا را با رشد تولید و زمینه سازی برای ارزان كردن خودرو و تامین نیازهای مملكت بدانید. «ان تنصرالله ینصركم و یثبت اقدامكم»، ان شاءالله نتیجه كارتان منجر به پیروزی در جنگ اقتصادی و مایه عزت شهدا شود.

در ادامه این مراسم، محمدعلی تیموری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری كه فرمود؛ فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا كمتر از شهادت نیست، گفت: ما فعالان حوزه صنعت این بیان حكیمانه را به این نحو تعریف می كنیم كه باید در حوزه صنعت درست كار كنیم و درست كاركردن را در ارتقاء كیفیت محصول، تحویل محصول با قیمت مناسب و تحویل به موقع محصولات با خدمات مناسب به مردم می دانیم.

تیموری با اشاره به اینكه شهدای ما در شرایطی وارد دفاع مقدس شدند كه عزیزترین هستی خود كه جان شان بود را تقدیم كردند، افزود: اگر با برگزاری یادواره شهدا بتوانیم ایثار و گذشت را در شرایط فعلی به نسل حاضر و نسل آینده انتقال دهیم به مهمترین رسالت خودمان عمل كرده ایم. با این شرایط می توانیم بگوییم كه یاد شهدا را گرامی داشتیم.

او تصریح كرد: یادواره شهدا برگزار می كنیم برای اینكه بتوانیم ایثار رزمندگان را به نسل حال و آینده انتقال دهیم. در شرایط فعلی كه دشمن تمام همت خویش را برای توقف تولید به كار گرفته باید شبانه روز تلاش كنیم تا تولید خودرو افزایش یابد.

مدیرعامل گروه سایپا تاكید كرد: مقام معظم رهبری دو مطلب بسیار با اهمیت در خصوص صنعت فرمودند؛ اول این كه از شركت های بزرگ حمایت كنید و كمك كنید تا موانع از سر راه شركت های بزرگ برداشته شود، دومین مطلب مورد تاكید ایشان ضعف شركت های بزرگ در بهره وری بود كه فرمودند؛ ما باید بهره وری را در صنایع بزرگ افزایش دهیم.

تیموری با اشاره به اینكه برای تصاحب بازارهای صادراتی، اولویت اصلی ما ارتقاء كیفیت است، گفت: در این راستا بیش از 11 هزار دستگاه خودرو آماده صادرات به ونزوئلا داریم كه محموله هزاردستگاهی به ونزوئلا رسیده است. همچنین برای صادرات 45 هزار دستگاه كوییك و شاهین به روسیه با یك شركت روسی قرارداد منعقد كردیم.

او افزود: قرارداد 45 هزار دستگاه خودرو با كشور بلاروس را نیز منعقد كردیم و در چند ماه اخیر قرارداد صادرات حدود 100 هزار دستگاه خودرو به كشورهای ونزوئلا، روسیه و بلاروس منعقد شده است كه بر اساس شاخص های صنعت خودرو، عدد مناسب و قابل قبولی است.

مدیرعامل گروه سایپا خاطرنشان كرد: كیفیت و قیمت مناسب باعث استمرار در صادرات محصولات خواهد شد، پس همه ما باید تمام انرژی سازمان را برای تحقق این دو امر مهم یعنی كیفیت و قیمت مناسب هدایت كنیم، اینها مهمترین رسالت ما در سایپا است.

مدیرعامل گروه سایپا از رونمایی خودروP90  كه بر اساس پلتفرم L90 طراحی شده به زودی در شركت پارس خودرو خبر داد.

تیموری با بیان اینكه صنعت خودرو جزو اولین صنایعی است كه مورد تحریم قرار گرفته، افزود: به لطف خدا با همه این شرایط امروز در گروه سایپا روزانه 2 هزار دستگاه خودرو تولید می شود.

تیموری تاكید كرد: باید در خصوص قیمت گذاری دستوری خودرو تصمیم جدی گرفته شود تا صنعت خودرو رونق بگیرد و واسطه گری و دلالی در بازار خودرو كاهش یابد.

او افزود: اگر گردش نقدینگی كه به واسطه اختلاف قیمت كارخانه و بازار نصیب واسطه ها می شود، در صنعت خودرو ایجاد می شد امروز خودروسازان داخلی توانایی صادرات خودروهای هیبریدی را داشتند.

مدیرعامل گروه سایپا با اشاره به 4 قراردادی كه در چین همزمان با سفر رئیس جمهور محترم منعقد شد، افزود: قراردادی كه در خصوص قوای محركه با طرف چینی امضا شده است به طور متوسط 3 لیتر نسبت به قوای محركه فعلی كاهش مصرف سوخت خواهد داشت.  

تیموری با اعلام اینكه آینده گروه سایپا روی دو گروه خودرو شامل خودروهای الكتریكی و هیبریدی و خودروهای سی ان جی متمركز خواهد بود، گفت: پس از 10 سال گروه سایپا موفق شد پروژه سی ان جی را در بهمن ماه نهایی كند و تا پایان اسفندماه نزدیك به 5 هزار خودرو سی ان جی تولید خواهیم كرد و برنامه سایپا برای سال آینده تولید 100 هزار دستگاه خودرو سی ان جی است.

news.parskhodro.ir 29229 امتیاز به خبر :