با امضا تفاهم نامه با دانشگاه شهید بهشتی؛

ساخت دستگاه اکسیژن ساز ایرانی در پارس خودرو آغاز شد

 ساخت دستگاه اکسیژن ساز ایرانی در پارس خودرو آغاز شد


با امضای تفاهم نامه ای میان دانشگاه شهید بهشتی و شرکت پارس خودرو طراحی و ساخت دستگاه‌ اکسیژن‌ساز با تلاش تیمی از محققان این شرکت خودروسازی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی پارس خودرو,با فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور و نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن نیاز دستگاه اکسیژن ساز بیش از پیش در کشور احساس شد بر این اساس شرکت پارس خودرو با تکیه بر توان داخلی موفق به طراحی و تولید دستگاه این دستگاه شده اند.
بر این اساس امروز تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت پارس خودرو به امضا رسید و مصطفی مدبر، مدیرعامل شرکت پارس خودرو در حاشیه این مراسم با اشاره به آغاز تولید این دستگاه در این شرکت گفت:حدود سه ماه است که بر روی ساخت این دستگاه کار کرده و تقریبا ساخت آن نهایی شده و در انتظار اخذ مجوز از مراجع ذیربط هستیم که بزودی دریافت می شود.
وی افزود: این دستگاه ایرانی باید تست های بالینی خود را انجام دهد که به نظر می رسد در آینده نزدیک و با انجام این تست ها، کار تولید انبوه دستگاه اکسیژن ساز ایرانی آغاز شود.
مدیرعامل شرکت پارس خودرو تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری امروز بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و این شرکت در راستای طراحی و تولید لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور با بهره گیری از هم افزایی صنعت و استفاده از علم دانشگاه به امضا رسیده است.
مدبر با تاکید بر این که این تفاهم نامه می تواند آغازی برای همکاری بیشتر صنعت و دانشگاه باشد، ادامه داد: براساس این تفاهم نامه در تلاش هستیم زمینه های مختلف اعم از آموزش، تحقیقات و ساخت تجهیزات، همکاری های بین صنعت و دانشگاه را افزایش دهیم.
تفاهم نامه همکاری علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شرکت پارس خودرو، در حوزه فناوری های کنترل کرونا و تولید تجهیزات مربوطه با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدبر مدیرعامل پارس خودرو منعقد شد.
گفتنی است دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن لازم را از هوا استخراج کرده و پس از جداسازی نیتروژن و سایر گازها، اکسیژن با درجه خلوص قابل تنظیم را تولید می کند به بیمار تحویل می‌دهد. این دستگاه قادر به خالص سازی ۳۰ تا 97 درصدی اکسیژن و به میزان 5 لیتر در دقیقه است و قابل استفاده برای بیماران ریوی، وزشکاران و افرادی است که به دلیل آلودگی هوا دچار مشکلات تنفسی می شوند.
گفته می شود بافراهم شدن تجهیزات و بازار هدف، شرکت پارس خودرو توان تولید انبوه دستگاه اکسیژن ساز را دارد.

news.parskhodro.ir 27780 امتیاز به خبر :